امروز : جمعه ۱۳۹۷/۰۲/۷ می باشد.

آشپزی و تغذیه

رفع خود ارضایی با این روش های مفید

رفع خود ارضایی با این روش های مفید stop-big-problem1

چگونه می توانیم خود ارضایی را ترک کنیم و با چه راههای این عادت مضر را رها کنیم. خودارضایی در هرفرهنگی اتفاق می‌افتد، در هر دوره‌ای از تاریخ، و شیوه‌ای است که بیشترِ نوجوانان پیش از اقدام به روابط جنسی در بزرگسالی، در دامش خواهند افتاد.این لذت زودگذر و وسوسه‌انگیز آنقدر مخرب است که می‌تواند تمام جنبه‌های زندگی هر فردی را تحت تاثیر قرار دهد و فرد را به مسیر نابودی بکشاند، پس باید این انگیزه را مهار کرده، انظباط شخصی‌تان را بدست آورده، و روی تمایلات‌تان کنترل داشته باشید. کامل‌ترین آموزش راهکارهای ترک خودارضایی را بخوانید.

بخش اول: سرگرم و متمرکز باشید.

راه دیگری برای تخلیه انرژی و وقت‌گذرانی پیدا کنید. زندگی‌تان را با فعالیت‌های سرگرم کننده پرکنید. هیجان انجام کاری متفاوت، می‌تواند درجایگزین کردن میل به خودارضایی به شما کمک کند، و دفعه بعد اگر وسوسه شدید، چیزی برای پرت کردن حواس‌تان خواهید داشت. این راه‌ها را امتحان کنید: خلاق باشید.

فرایند تغییر امیال جنسی به برون‌دادی ابتکارآمیز(که تعالی شگفت‌انگیز نامیده می‌شود) چیزی است که قرن‌هاست صومعه‌نشین‌ها و مرشدها به آن متکی بوده‌اند.

شروع به نوشتن کنید، نواختن یک ساز را یاد بگیرید، نقاشی کنید، طراحی کنید، و یا هرکاری که باعث می‌شود احساس کنید دارید کاری مبتکرانه انجام می‌دهید. ورزش کنید. برتر بودن دریک رشته ورزشی، نیازمند انظباط و پشتکاراست. یکی از علاقه‌مندی‌های‌تان را دنبال کنید مانند، دو یا شنا، یا یک ورزش گروهی مثل فوتبال، بسکتبال، یا تنیس. هر شکلی از ورزش، به شما در تسکین تنش و فشار، احساس شادابی کمک خواهد کرد، و همچنین باعث می‌شود روی جسم و بدن‌تان به شیوه‌ای مثبت متمرکز شوید. یوگا، شکل دیگری از ورزش است که به شما احساس آرامش بیشتری داده و احتمال میل ناگهانی به خودارضایی را کاهش می‌دهد.

تغذیه سالم داشته باشید. میوه‌جات و سبزیجات، تاثیرات سالمی روی بدن داشته و مواد مغذی لازم برای افزایش انرژی جهت فعال‌ترب ودن درطول روز را تامین می‌نماید. یک سرگرمی جدید، یا یک مهارت پرورشی پیدا کنید. یادگرفتن چیزی که برای تبحر درآن، زمان طولانی لازم است می‌تواند توجه مغز را از رضایت آنی خودارضایی به سمت رضایت کسب اهداف دربلند مدت، جلب کند. مهارت‌هایی مانند آشپزی، نجاری، تیراندازی، نانوایی، سخنرانی برای عموم یا باغبانی و گلکاری را امتحان کنید.

داوطلب کارهای خیرخواهانه شوید. انرژی‌تان را صرف کمک به نوجوانانی کنید که خوش‌شانسی کمتری نسبت به شما داشته‌اند، مثلا دریک پناهگاه فعالیت کنید، به دانش آموزانی که از خانواده‌های کم‌درآمد هستند، درس بدهید، مناطق آسیب‌دیده را تمیز و مرتب کنید، یا برای یک کار خیر، پول جمع کنید. شما از کمک به دیگران به احساسی بشردوستانه خواهید رسید، و زمان کمتری برای منحرف شدن ازاهداف‌تان پیداخواهید کرد.

برای جلوگیری ازخودارضایی درساعات استراحت روزانه‌تان، برنامه داشته باشید. اگر مشکل شما به پیش از خواب یا زیردوش حمام برمی‌گردد، از هر عامل وسوسه‌انگیزی برای خودارضایی اجتناب کنید. مثلا اگر این عادتیست که شب‌ها پیش از خواب به سراغ‌تان می آید، روی زمین شنا بروید، تاجایی که آن‌قدر خسته شوید که هیچ‌کاری جز خوابیدن نتوانید انجام دهید. اگر زمان حمام کردن برای‌تان تحریک‌کننده است، فقط از آب سرد و یخ استفاده کنید؛ این‌طور طولانی در حمام نخواهید ماند. اگر همیشه بعد از برگشتن از مدرسه یا دانشگاه خودارضایی می‌کنید، یک برنامه خوب و کامل داشته‌باشید تا از احساس کسالت جلوگیری کنید. اگر کارخاصی برای انجام دادن ندارید و ذهن‌تان مکررا درگیر افکار جنسی می‌شود، مشغولیت‌های برنامه‌تان را زیاد کنید. خواهید دید که پیشگیری ازخودارضایی ساده‌تر خواهدشد اگر خیلی سرگرم یا خیلی خسته باشید چون دیگر انرژی برای‌تان نمی‌ماند که به چیزهای حواس‌پرت‌کن توجه کنید.

اگر صبح‌ها برای این‌کار وسوسه می‌شوید، سعی کنید کمی بیشتر لباس بپوشید تا لمس بدن‌تان سخت‌تر شود.

تنهایی‌تان را محدود کنید. اگر دلیل خودارضایی‌تان بیشتر احساس تنهایی است، راه‌هایی پیداکنید که تاجایی که امکان دارد، درجمع باشید. یعنی باید تاجایی که می‌توانید درکلوپ‌ها یا فعالیت‌ها شرکت کنید، بیشتر دعوت‌ها را بپذیرید و بیشترهم دیگران را دعوت کنید، و از خلوت‌تان خارج شوید تا دوستان بیشتری پیدا کنید. اگر می‌خواهید کسی را ملاقات کنید، ازیک دوست بخواهید برای‌تان ترتیب یک دیدار آن‌لاین را بدهد. کار دیگری که می‌توانید انجام دهید، محدود کردن زمان‌های تنهایی‌تان درخانه است.

اگر معمولا، یک یا دو ساعت پیش از آمدن پدر و مادرتان از محل کار خودارضایی می‌کنید، دراین فاصله زمانی، برای پیاده‌روی بروید، یا دریک کافی‌شاپ تکالیف‌تان را انجام دهید. حتی اگر تمام دوستان شما سرشان شلوغ است، بازهم می‌توانید با رفتن به جمع عمومی، انگیزه برای خودارضای را محدودکنید. برای نمونه، به‌جای این‌که مسابقات را تنها در خانه تماشا کنید، به یک مکان عمومی برای تماشا بروید. حتی اگر با دوستان‌تان برای پرسه‌زنی بروید، بهتر از تنها ماندن است و در نتیجه زمانی برای خودارضایی نخواهید داشت.

سعی کنید یبوست نداشته باشید.

از مصرف غذاهای گرم و محرک پرهیز نمایید.

داروهای کنترل کننده شهوت را از داروخانه های گیاهی تهیه و مصرف نمایید.

تماشای فیلم پورن را متوقف کنید. ممکن است یکی از دلایل این‌که زیاد خودارضایی می‌کنید این باشد که می‌دانید اگر بخواهید می‌توانید درعرض چندثانیه به فیلم پورن دسترسی پیدا کنید. با این‌حال اگر اراده متوقف کردن تماشای این فیلم‌ها را ندارید، باید از راه‌های دیگری این‌کار را انجام دهید: نرم‌افزار بلوک کننده پورن روی کامپیوترتان نصب کنید. البته پسوردش را خواهید دانست، اما دور از دسترس نگه‌داشتنش به شما یادآوری می‌کند که الویت شما چیست. همچنین می‌توانید هنگام انتخاب پسورد،

درفایل تکست، تصادفا تایپ کنید، برای وارد کردن پسورد و تائیدش، آن را کپی پیست کنید، سپس فایل تکست را حذف کنید. بدین ترتیب دیگر پسورد پورن بلاکر خودتان را نمی‌دانید! این بهترین روش برای قوی نگه داشتن شما و جلوگیری از جدال درونیست. اگر تمایل به خودارضایی هنگام تماشای پورن درکامپیوترتان دارید، سعی کنید کامپیوترتان را به جایی منتقل کنید که دیگران بتوانند شما را ببینند. اگر یک کلکسیون واقعی و غیرمجازی از پورن دارید، هرچه زودتراز شرشان خلاص شوید. کمک بخواهید. اپلیکیشن‌های ترک اعتیاد به پورن مانند Brainbuddy جوری طراحی شده‌اند که روی مغزتان تاثیر گذاشته و خواهان رابطه واقعی باشید، نه پورن! سرسخت و صبور باشید. ترک اعتیاد به خودارضایی، مانند صاعقه به شما اصابت نخواهد کرد. این فرایندی است که نیازمند تعهد است و ممکن است گاهی هم اشتباه کنید یا پسرفت داشته باشید. جدال واقعی، نیازمند پشتکار و استقامت است،

بنابراین الان متعهد شوید که اجازه اشتباهات کوچک در مسیرتان را نخواهید داد. یک سیستم پاداش برای خودتان تعیین کنید. به خودتان برای پایبند ماندن رشوه بدهید، و برای رفتارهای خوب‌تان پاداش درنظر بگیرید. مثلا، اگر توانستید دو هفته را بدون حتی یک بار خودارضایی پشت سر بگذارید، با خودتان کمی مدارا کنید مثلا یک گیم جدید یا یک بستنی. سیستم‌های پداداش‌دهی، فوق‌العاده‌اند؛ فقط مواظب باشید با چیزی که درحال مبارزه با آن هستید به خودتان پاداش ندهید، که دراین مورد، همان خودارضایی است! اگر به خودتان بگویید که بعد از یک هفته مقاومت، با خودارضایی از خودتان تشکر خواهید کرد، آن را تبدیل به چیزی خواهید نمود که حتی بیشتراز قبل می‌خواهید .

 

اه های ترک خود ارضایی ( استمناء ) برای پسران

امروزه بر همگان ثابت شده که دین اسلام کاملترین دین است و می توان بدون هیچ نگرانی به دستورات آن عمل کرد . حتی اگر دلیل انجام آن عمل برای ما مشخص نباشد . دستوراتی که در قرآن بیان شده و احادیث معتبر ائمه ، منابع عظیمی برای رسیدن به کمال هستند . هیچ کسی مثل خداوند بدن انسان را نمی شناسد و از نیاز های آن آگاهی ندارد . وقتی خداوند کاری را حرام می کند بدون شک آن کار برای روح و جسم ما مضر است.

از جمله این کارها خودارضایی یا همان استمناء است. هر چند بعضی از پزشکان امروزی فکر می کنند خیلی می فهمند و این کار را مضر نمی دانند و معتقدند که در حد اعتدال ضرری به بدن نمی رساند. بر فرض محال اگر خودارضایی برای بدن مضر نباشد آیا برای روح انسان نیز مضر نیست؟ شاید این دسته از پزشکان اطلاعات ناقصی در مورد جسم انسان داشته باشند و بر اساس آن عمل استمناء را بدون اشکال بدانند ولی مطمئناً اطلاعات ناقص تری در مورد روح انسان دارند؟

گناهان از جمله استمناء علاوه بر ضرر به جسم ، برای روح نیز مضر است . سعی کنیم به دستورات اسلام عمل کنیم و حرف های دیگران را که متضاد با دستورات قرآن و ائمه هستند باور نکنیم.

از راه های ترک این گناه کبیره می توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱ – قبل از انجام این عمل به یاد بیاورید که خدا ناظر این کار شماست.

۲ – بدانید که با این کار از خدا دور می شوید.

۳ – بدانید که اگر این عمل را ترک نکنید به احتمال زیاد دیگر جزء یاران امام زمان نخواهید بود.

۴ – بدانید که هر هفته امام زمان از کارهای ما مطلع خواهند شد و با دیدن این عمل در پرونده شما اشکشان سرازیر خواهد شد.

اگر هنوز قانع نشده اید موارد عملی زیر را امتحان کنید

۵ – سعی کنید تصاویر و فیلم های تحریک آمیز را نگاه نکنید . از عمده ترین عوامل کشیده شدن افراد مجرد به سمت خود ارضایی دیدن این موارد است.

۶ – در کوچه و بازار مواظب چشم خود باشید .

۷ – با کسانی که این کاره اند نشست و برخاست نکنید.

۸ – شرت تقریباً تنگ بپوشید و سر آلت خود را به سمت پایین هدایت کنید نه به بالا یا چپ و راست. شما این کار را بکنید دلیلش را کشف خواهید کرد.

۹ – آلت را بین ران ها قرار ندهید.

۱۰ – وارونه نخوابید.

۱۱ – سعی کنید تنها نباشید.

۱۲ – اگر می توانید از دیگران کمک بگیرید تا در این کار شما را یاری دهند. بهترین کمکی که می تواند به شما بشود این است که در دوران ترک، تنهایتان نگذارند.

۱۳ – تا می توانید به مسائل جنسی فکر نکنید.

۱۴ – موقع خواب فکر و خیال جنسی نکنید.

۱۴ – خود را با چیزهای مختلف سرگرم کنید.

۱۵ – هر وقت فکر محرک به سراغتان آمد گفتن عبارت زیر خیلی به شما کمک خواهد کرد.

لا حول ولا قوه الا بالله

۱۶ – برای خود تنبیه در نظر بگیرید. مثلا نذر کنید که برای هر بار که دست به عمل خودارضائی زدم ، برای رضای خدا یک روز یا … روزه بگیرم . یا برای رضای خدا ۱۰۰۰۰ صلوات بفرستم . یا برای رضای خدا ۱۰۰ رکعت نماز بخوانم. یا مثلاً ۱۰ شب پشت سر هم برای رضای خدا ، نماز شب بخوانم یا موارد دیگر.

۱۷ – بعضی مواقع پیش می آید که فشار جنسی بر شما غلبه می کند و به شدت میل به خود ارضایی پیدا می کنید . در این مواقع چکار باید کرد؟

نکته ی جالبی که باید بدانید این است که این فشار و میل شدید چند دقیقه بیشتر طول نمی کشد و اگر بتوانید این چند دقیقه را تحمل کنید خود به خود این فشار رو به کاهش می گذارد و به حالت عادی بر می گردد.

این چند دقیقه را می توانید از جای برخیزید و قدم بزنید ، آب خنکی بنوشید و ذکر خدا را بگویید.

۱۸ – اگر شکست خوردید نا امید نشوید و دوباره شروع کنید.

۱۹ – سعی کنید هر چه زودتر ازدواج کنید.

مطالب مرتبط

  • مطلب مرتبطی پیدا نشد.

ارسال نظرات

پاسخی بگذارید

آخرین مطالب